صفحات

۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

کشتی نوح


درود به همه آزاد اندیشان


امشب یه سری به سایت کلوب زدم. متاسفانه چیزی دیدم که باعث شد عصبانی بشم و این عصابانیت هم نتیجه خوبی نداشت

عنوان مطلب این بود: تصاویر تكان دهنده كشف عجیب ( کشتی نوح ) لینکش هم در انتهای مطلب هست

در این که علم باعث کشف این مسلئه شده جای هیچ بحثی نیست و خوشبختانه خداباوران عزیز حداقل این نکته رو انکار نمی کنن. اما چیزی که باعث عصبانیت من شد اینه که خداباوران عزیز همواره از هر چیز کوچک و بزرگی برای تائید حرف خودشون استفاده می کنن. توی متن مطلب مذکور به آیه ای از قرآن و همچنین قسمتی از کتاب مقدس یهودیان یعنی تورات استناد شده و این کشف علمی رو تائیدی بر اونها دونسته. البته ادعای یک مطلب ساده در یک سایت ایرانی هیچ چیزی رو ثابت نمی کنه اما همونطور که شما هم میدونید خیلی ها با خوندن این مطلب و تنها با خوندن همین یک مطلب اعتقاد بیشتری به متون ذکر شده پیدا می کنن

خوشبختانه سایت مرجع ویکی پدیا مقاله ای در مورد این موضوع و البته افسانه بودن داستان های مربوط داره که لینک هاش به زبان فارسی و انگلیسی در انتهای مطلب هست

نمی خوام داستان رو بازگویی کنم و فقط به نکته هایی که به نظرم مهمه اشاره می کنم

به نظر شما کشف بقایای یک کشتی بزرگ نشانه چیست؟ من فکر می کنم از یک کشف علمی باید نتایج علمی گرفت که صد البته دانشمندان گرانقدر همین کار رو کردن و متوجه شدن که کشتی مذکور چه قدمتی داره و همینطور کشف کردن که احتمالا حیواناتی هم در این کشتی بودند و ... طبق مرجع ویکیپدیا افسانه های بسیار زیادی هستند که این مطلب رو گفته اند و قدمت این افسانه ها البته خیلی بیشتر از متون متاخر تورات و قرآنه. سوالی که برای من پیش اومد این بود که چرا خداباوران عزیز به افسانه های مذکور ایمان راسخ پیدا نمی کنن؟

البته این افسانه ها کاملا شبیه هم نیستن همونطور که روایت متون یهودی و اسلامی هم کاملا یکی نیست. یکی از شواهدی که سایت کلوب بهش استناد کرده و حقیقت بودن توفان نوح رو مسلم دونسته، لوح توفان از حماسه گیل گمشه. این لوح متعلق به زمان سومری هاست و یکی از قدیمی‌ترین و نامدارترین آثار حماسی ادبیات دوران تمدن باستانه و به هیچ عنوان شبیه ادعاهای قرآن و تورات نیست. توجه کنید که این لوح جزء آثار ادبی محسوب میشه و نه روایت تاریخی. به اثبات این مطلب نمی پردازم چون خیلی مشخصه و نیاز به توضیح نداره

به غیر از حماسه گیل گمش افسانه های بسیار زیاد دیگه ای هم هست که داستان توفانی بزرگ و ساختن کشتی رو تعریف کردند که در مقاله مربوط توی سایت ویکیپدیا تا حدودی شرح داده شدن

خود من شخصا به این نتیجه می رسم که چنین اتفاقی افتاده، یعنی توفانی در مقیاس بزرگ رخ داده و قبل از اتفاق افتادن این توفان انسان ها از وقوعش خبر داشتن و برای نجات زندگی موجوداتی که روی خشکی زندگی می کنن دست بکار شدن و ... چیزی که نمیتونم بفهمم اینه چرا بعضی از دوستان از این کشفیات نتیجه درست بودن کل متن (و نه حداقل بخش مربوطه) کتاب بخصوصی (قرآن یا تورات) رو می گیرن. همونطور که اشاره کردم این مطلب توی افسانه های بسیاری اومده. چرا دوستان فکر نمی کنن که اون افسانه ها درسته و یا چرا فکر نمی کنن که کل داستان ها فقط داستان هستند

چیزی که من ازش اطمینان دارم اینه که انسان این کشتی رو ساخته و انسانی که توانایی ساخت چنین کشتی داره قاعدتا بی خود و بی جهت چنین کشتی نمی سازه و به احتمال بسیار زیاد از وقوع توفان بزرگ مطلع بوده. یعنی حتما توانایی پیش بینی آب و هوا رو داشته. این فرض خیلی دور از ذهن نیست چرا که ما از زمان دور چیز های خیلی عجیب تری هم داریم، مثل اهرام مصر، باغ های معلق بابل و ... که البته مثل کشتی مذکور همشون الان موجود نیستن

دوست ندارم بیش از حد به این مسئله بپردازم. مقصودم از نوشتن این مطلب بود که به دوستان عزیز و بی خدای خودم نشون بدم که خداباوران چقدر برای گسترش عقیده پوچ خودشون تلاش می کنن و همون طور که خودتون می دونید گسترش این عقیده و عقاید مثل اینه که باعث عقب موندگی انسان شده. فکر می کنم خود من و همه بی خدایان وظیفه داریم که نسل خودمون رو بیدار کنیم تا این عقب موندگی کم کم از بین بره

به امید روزی که هیچ انسانی هیچ مسئله ای رو بدون دلیل و مدرک قبول نکنه

پاینده و پیروز باشید
 ÷

هیچ نظری موجود نیست: