صفحات

۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

درد دل های من قسمت اول

درود به همه دوستان.

تا این لحظه که دارم این مطلب رو می نویسم 10 نفر از 13 نفری که در نظرسنجی وبلاگ (احتمال وجود خدا چند درصد است؟) شرکت کرده اند، گزینه 100% رو انتخاب کردن. این اتفاق از جهتی برای من شادی آفرینه و از جهتی ناراحت کننده. شادی آفرین از این جهت که تا حالا 12 نفر وبلاگ منو دیدن (که البته متاسفانه حدس می زنم هیچ کدومشون مطالب وبلاگ رو نخونده باشن) و ناراحت کننده به این جهت که هیچ کدوم از شرکت کنندگان در نظر سنجی قبل از اعلام نظرشون حتی لحظه ای تامل نکردن و در این مورد فکر نکردن. از جنبه دیگری هم ناراحت کننده ست و اون اینه که من این وبلاگ رو با این هدف شروع کردم که قبل از مهاجرتم از ایران به کشوری که بی خدایان از حداقل حقوق برخوردار باشن، با تعدادی از افراد بیخدا در این کشور آشنا بشم و بتونیم با هم جامعه کوچکی رو درست کنیم. اینطور که از نتایج نظرسنجی مشخصه در این امر هم ناموفق بودم

البته اعتراف من به این شکست دوره ای به هیچ عنوان باعث منصرف شدن از هدفی که انتخاب کردم نخواهد شد. این رویکرد رو تا حدود بسیار زیادی زیر سر جهان سومی بودن خودمون می دونم. از طرفی هم چون من در صفحه شونصدم گوگل هم نیستم انتظار دستیابی به هدفم به این زودی خیلی توقع زیادیه

امیدوارم دوستان چه بیخدا و خداباور حداقل در مورد وجود خدا با خودشون رو راست بوده باشن و حتما قبل از قبول کردن کوکورانه، بی دلیل و از روی تبعیت خدا، حداقل یک کتاب در این مورد خوانده باشن. البته بسیاری از افراد، وقتی این سوال رو ازشون می پرسم که: آیا تا بحال در مورد خدا کتابی هم خوندی جواب مثبت می دن. اما فکر نمی کنم راست بگن. این جمله به هیچ عنوان توهین نیست. اغلب این افراد یا واقعا کتابی در این مورد نخوندن و یا کتاب هایی که خوندن در راستای تائید این ایده بوده. من می دانم که اکثر دوستانم واقعا بیخدا هستند اما یا شهامت اظهارشو ندارن و یا چون نمی دونن بی خدایی واقعا چیه، هنوز خودشون هم نمی دونن که بی خدا هستن. امیدوارم بتونم به هدف خودم که همون ایجاد یک جامعه کوچک از بیخدایان ایران بود هرچه زودتر برسم

به زودی قسمتی در سایت قرار خواهم داد که دوستان هم بتونن نظرات و سوالات خودشون رو بنویسن گرچه میتونن با استفاده از گزینه کامنت (commnet) که در انتهای هر پست هست همین الان هم اینکارو بکنن

از اینکه منو از نظرات خودتون باخبر می کنین بسیار ممنونم
موفق و پیروز باشید

هیچ نظری موجود نیست: